Kennisdeling voor directeuren BAO (in de herhaling)

Over de map die ik in dropbox heb aangemaakt heb ik een aantal vragen gekregen die ik graag via deze blog wil beantwoorden. Ook heb ik van een aantal directeuren waarmee ik de map heb gedeeld positieve reacties ontvangen. Vandaar het bericht nogmaals mét extra uitleg.

In dropbox heb ik een map aangemaakt met daarin documenten die van pas zouden kunnen komen voor directeuren van een basisschool. Je vindt documentatie over de thema’s:

  • Didactiek
  • IPB
  • Functiemix
  • Schoolplan
  • Huisvesting
  • Methodekeuze
  • Opbrengstgericht werken
  • Referentieniveaus
  • Veranderprocessen
  • VVE
  • Wat werkt (o.a. Fullan en Marzano)
  • (zeer) zwakke scholen

In elke map staan pdf-files van diverse organisaties. Ik heb deze verzameld als achtergrondinformatie voor scholen die ik begeleid bij hun schoolontwikkeling. Omdat ik vind dat kennis algemeen toegankelijk moet zijn, deel ik de map met geïnteresseerde directeuren of andere MT-leden. Dat scheelt een deel van het zoekwerk, omdat ik al een selectie en een ordening heb gemaakt. Wie van deze documentatie gebruik wil maken , die stuurt een mail naar info@vanhasseltadvies.nl

Heb je nog geen dropbox geïnstalleerd, dan ontvang je van mij eerst een uitnodiging om dit te doen. Daarna krijg je toegang tot de map. Zo simpel en handig kan kennisdeling zijn. Heb je thema’s die je mist, dan mag je me die ook mailen. Ik maak zelf een backup van de map. Mocht er dus iemand per ongeluk een document uit de map halen i.p.v te kopiëren, dan is dat geen probleem.  Wanneer dat gebeurt, zet ik ze weer terug. Ook zorg ik ervoor dat ze mappen worden geactualiseerd.  Wanneer er aanpassingen zijn, geeft dropbox zelf een signaal dat er documenten zijn toegevoegd of verwijderd. Veel plezier ermee!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Geef een reactie

