De nieuwe computer

enjoy-achieve-computerMensen die mij regelmatig spreken weten het van mij: ik ben lyrisch, lyrisch over een product. En toch zeg ik dat verkeerd: het is niet zozeer het product, als wel de nieuwe richting die we ingaan als we kijken naar nieuwe media in het onderwijs!

Over het product zelf zal ik het verder niet hebben: Dit is geen marketingkanaal. Waar ik wel even bij stil wil staan gaat een stap verder:

Ik zie het als een Open Source project wat door iedereen ingezet kan worden in het onderwijs. Een op zichzelf staand product wat zich door blijft ontwikkelen: door de content die ontwikkeld wordt. En zo wordt een product multi-inzetbaar.

Was het een jaar geleden een groen aaibaar apparaat wat enkele groepsspelletjes ‘uitspuwde’ als tikkertje, estafette en stoelendans, nu begint het zich te ontwikkelen als een Multi-inzetbare tool voor in de klas!

In de onderbouw kan je heel leuk samen een dierengeluidenspel spelen, terwijl je in groep 3 in de luisterhoek lekker mee kan lezen met ‘Henkie Tenkie’.  En ben je moe na een estafette ronde op het plein? In de bovenbouw kan je dan je kennis testen bij de sportquiz.

Waar ik het over heb? De Swinxs 2.0 console.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Reacties

  • Marije  On oktober 22, 2009 at 11:12 am

    Ik ben het helemaal met je eens, Michiel! Mij heb je overtuigd! Ik heb zelfs in de onderbouw een ‘swinxshoek’ ingericht, waar de kinderen uitstekend zelfstandig met het kaartenspel spelen. Super!

Geef een reactie

